Gender & Diversity
Preliminary Findings of a Gender and Diversity Screening at a Technical University: Impressions of the Project “IGaDtools4MINT”
The Effect of Tangible Artifacts, Gender and Subjective Technical Competence on Teaching Programming to Seventh Graders
Konzeption, Entwicklung und Analyse eines greifbaren Turtles in Hinblick auf die Steigerung der Computerselbstwirksamkeit von Schülerinnen und Schülern
Gender Influences On School Students’ Mental Models of Computer Science — A Quantitative Rich Picture Analysis with Sixth Graders
Minor thoughts on Margaret Meads Gender Image
Recently I wrote an article on school students' mental models of computer science and computer scientists. The article is methodically based on research published in 1957 by the now famous Margaret Mead and Rhoda Metraux.
In their article "Image of the Scientist Among High School Students: A Pilot Study" they studied school children's image of scientists in general (Mead & Metraux 1957).
- Read more about Minor thoughts on Margaret Meads Gender Image
- Log in to post comments
Genderstreusel
Mädchen mögen Prinzessinnen und Rosa, Jungen hingegen stehen auf Piraten und die Farbe Blau – aber alle Kinder essen gerne Schockstreusel!
In den benachbarten Niederlanden – dem Land für Streusel aller Art – hat man das natürlich längst erkannt. Darum findet man dort nun sowohl Schockstreusel für Mädchen- mit Rosa und Prinzessinnen drauf – als auch Streusel für Jungen, in blau und natürlich mit Piraten.
- Read more about Genderstreusel
- Log in to post comments